onsdag 29 juli 2009

Lite mör i magen !!! Följde med min man ut i skogen idag. Det var nämligen bärplockardags. Satt i bilen och läste en spännande bok, kan ju inte längre gå i skog och mark tyvärr. Sommarens höjdpunkt har alltid varit bärplockningen på sensommaren och hösten. Min man drog iväg på upptäcksfärd för att leta hjortron. Han gick av vägen och hade båda våra hundar med sig. Kände mig ganska trygg, var inte alls orolig att jag skulla tappa bort honom och hade dessutom sällskap av vår yngsta dotter Ida. Men, men !!!! det visade sig att jag just denna gången skulle vara orolig. Efter 1½ timma var jag näst intill desperat !!!! Ropade på hundarna, signalerade och vrålade så skogens alla fåglar borde ha blivit förskräckta !!!!! Ringde äldsta dottern Eva som tog sin son, hundar, kastrull och slev, (det sistnämnda för att i alla fall hundarna skulle höra). När vi till sist bestämde oss för att förflytta oss så vem tror ni kommer på vägen en bit bort, jo !!! min man, våra hundar och ca ½ liter hjortron. Hann mota Eva och Simon så de inte skulle behöva köra så långt när vi nu hade hittat

han som gått vilse i pannkakan !!!!! Vilken pärs !!!! Var så rädd att det hänt något allvarligt. Jag var helt förvissad om att inte hundarna skulle lämna honom i så fall. Slutet gott !!!!! allting gott !!!!!!! Glad är vi i alla fall att det gick bra !!!!! God natt !!!! Kram Ingrid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar